ما در تیم کتاب سفید به تمرین های نویسندگی بسیار علاقه مندیم. اما چرا؟

تمرین نویسندگی، نویسنده را وادار می‌کند از زوایای جدید و غیرمنتظره به نوشتن نزدیک شود، رنگ و روی جدیدی به نوشته های او می‌دهد و او را تشویق میکند تا ترکیبات جدید و جذابی از تصاویر و افکار درونی خود خلق کند. در یک کلام، تمرین های نویسندگی بسیار الهام بخش هستند.

تمرین های نویسندگی اردیبهشت ماه:

1. یک شیء مهم از دوران کودکی خود را توصیف کنید. چرا مهم بود و الان کجاست؟

2. متوجه می شوید که در کمتر از پنج سال دیگر خواهید مرد. چطور متوجه این موضوع شدید؟ در آن پنج سال چه کار می کنید؟

3. یک پاکت بدون نام دریافت می کنید که داخل آن چکی قانون به مبلغ 10 میلیارد تومان است. با آن چه کار می کنید؟ آیا می‌توانید بفهمید چه کسی این مبلغ را به شما داده؟ پس از دریافت این مبلغ زندگی شما چطور تغییر می‌کند؟

4. به شما یک قدرت فوق العاده داده شده است. آن قدرت چیست و با آن چه می کنید؟

5. تجربه نزدیک به مرگ خود را شرح دهید. اگر تا به حال نداشتید، از تخیل تان استفاده کنید. تا جایی که امکان دارد جزییات را توصیف کنید.

6. یک خانه عالی را توصیف کنید. چقدر بزرگ یا کوچک است؟ کجاست و معماری داخلی آن به چه شکل است؟

7. گزینه جاودانگی به شما داده می شود. می پذیرید یا رد می کنید؟

8. اگر اجازه بدهند با یک فرد متوفی معروف صحبت کنید با چه کسی و در مورد چه چیزی صحبت می کنید؟ پاسخ آنها به صحبت های شما چیست؟ سعی کنید از جانب آنها بنویسید.

9.به شما این فرصت داده می شود که به یک نقطه از زندگی خود سفر کنید و کارها را به شکل متفاوتی انجام دهید. کدام برهه از زندگی تان را انتخاب می کنید؟ چه کاری را متفاوت انجام می دهید و اکنون چه تأثیری بر زندگی شما دارد؟

10.مجبورید یک هم اتاقی داشته باشید. فهرستی از قوانین سخت گیرانه تهیه کنید و کاری کنید که دیوانه شود و آنجا را ترک کند. در نهایت چه اتفاقی می افتد؟

11.شادترین خاطره ای که از دوران کودکی دارید چیست؟ آن را با جزئیات کامل توصیف کنید.

12.غذاها همیشه ایده های خوبی برای نوشتن میدهند. در مورد غذای مورد علاقه تان بنویسید. با کلماتتان آن غذا را پیش چشم خود بیاورید.

حتما تمرین هاتون رو توی کامنت ها برای ما بنویسید.