داستان های کوتاه شکل هنری مختص خودشان را دارند. در یک رمان، شما 200 صفحه کامل در اختیار دارید تا خوانندگان خود را در جریان داستان قرار دهید. اما در داستان کوتاه در عین حفظ عناصر داستانی، با تعداد کلمات اندک مفهوم را برسانید. چطور می‌توان تعداد کلمات داستان را کاهش داد؟ نوشتن داستان کوتاه با کلمات اندک نیاز به مهارت و تمرین دارد، اما غیر ممکن نیست. در این مقاله نکات ضروری برای کاهش حجم داستان بیان می‌کنیم.

یکی از مهمترین اجزای یک داستان کوتاه خوب، تمرکز بر شفافیت است (به جای تمرکز بر نثر پرتکلف) پس بهتر است به جای آوردن کلمات غلنبه سلنبه بیشتر روی طرح داستان خود تمرکز کنید.

برای اینکه از نوشتن داستانی با لغات زیاد و غیرضروری پرهیز کنیم باید یاد بگیریم نثر داستان را کوتاه و مختصر بنویسیم، از لفاظی های غیر ضروری اجتناب کنیم و هر کلمه را دقیق و حساب شده انتخاب کنیم.

بدیهی است که داستان های کوتاه کوتاه هستند. بنابراین، آنها باید ساده باشند.

داستان های شما باید بر روی یک شخصیت متمرکز باشد، یک گروه کوچک از شخصیت ها داشته باشد و حول یک ایده ساده بچرخد (بدون داستان فرعی!).

دامنه داستان را به یک برش از زندگی شخصیت خود محدود کنید. اگر سعی کنید اتفاقاتی بیش از حد در یک داستان کوتاه بگنجانید، داستان شما از هم گسیخته و غیرمنطقی می‌شود، و پایان رضایت‌بخشی نخواهد داشت.

نکته سریع: اگر داستان کوتاه شما در طول هفته ها یا حتی ماه ها اتفاق می افتد، بهتر است دامنه آن را محدودتر کنید.

تعداد کلمات اندک به این معنی است که هر جمله باید ارزش خودش را برای ماندن در متن اثبات کند. سعی کنید از به جای افعال مجهول از افعال معلوم استفاده کنید تا نیاز به استفاده از کلمات کمتر شود.

 هنگام نوشتن دیالوگ مطمئن شوید کلمات واقعی و البته ضروری هستند. برای توصیف یک شی پرچانگی نکنید. اگر دو کلمه را می توان در یک کلمه ی قدرتمند تر ترکیب کرد این کار را انجام بدهید. بحث، بحثِ کیفیت است، نه کمیت.

thewritepractice